Wybierz kompetencje i doświadczenie

BADANIE DOJRZAŁOŚCI SZKOLNEJ

Diagnoza i ocena gotowości dziecka do rozpoczęcia nauki szkolnej.

Celem badań dojrzałości szkolnej dzieci jest:

  • określenie stopnia przygotowania dziecka do nauki czytania, pisania i liczenia,
  • ustalenie na podstawie uzyskanych w badaniach wyników sposobów indywidualizowania metod i środków uczenia się, stosownie do zróżnicowanych możliwości dziecka.

Podstawę uznania dziecka za zdolne do podjęcia nauki stanowi osiągnięcie przez nie takiego stopnia rozwoju fizycznego, umysłowego i społecznego, jaki umożliwia mu udział  w życiu szkolnym oraz opanowanie umiejętności czytania, pisania i liczenia.

Aby dziecko mogło brać udział w życiu szkolnym, musi posiadać umiejętność rozumienia i wykonywania poleceń i zadań oraz współżycia i współdziałania z grupą.

Proponuję Państwu pełną, profesjonalną diagnozę, która pomoże zweryfikować ewentualne rozbieżności między obserwacjami domowymi, a informacjami o dziecku, które dostajecie Państwo np. z przedszkola.

Dojrzałość szkolna, to gotowość dziecka do rozpoczęcia systematycznej nauki, to gotowość do wejścia w nowe obowiązki i nowe środowisko. Tym pojęciem określa się zarówno dojrzałość fizyczną jak i umysłową, społeczną i emocjonalną.

Ta strona używa ciasteczek (cookies), w celach statystycznych oraz dostosowania zawartości serwisu do preferencji użytkownika. Polityka prywatności