BADANIE DOJRZAŁOŚCI SZKOLNEJ
Diagnoza i ocena gotowości dziecka do rozpoczęcia nauki szkolnej.
Celem badań dojrzałości szkolnej dzieci jest:
- określenie stopnia przygotowania dziecka do nauki czytania, pisania i liczenia,
- ustalenie na podstawie uzyskanych w badaniach wyników sposobów indywidualizowania metod i środków uczenia się, stosownie do zróżnicowanych możliwości dziecka.
Podstawę uznania dziecka za zdolne do podjęcia nauki stanowi osiągnięcie przez nie takiego stopnia rozwoju fizycznego, umysłowego i społecznego, jaki umożliwia mu udział w życiu szkolnym oraz opanowanie umiejętności czytania, pisania i liczenia.
Aby dziecko mogło brać udział w życiu szkolnym, musi posiadać umiejętność rozumienia i wykonywania poleceń i zadań oraz współżycia i współdziałania z grupą.
Proponuję Państwu pełną, profesjonalną diagnozę, która pomoże zweryfikować ewentualne rozbieżności między obserwacjami domowymi, a informacjami o dziecku, które dostajecie Państwo np. z przedszkola.
Dojrzałość szkolna, to gotowość dziecka do rozpoczęcia systematycznej nauki, to gotowość do wejścia w nowe obowiązki i nowe środowisko. Tym pojęciem określa się zarówno dojrzałość fizyczną jak i umysłową, społeczną i emocjonalną.