Wybierz kompetencje i doświadczenie

METODA KRAKOWSKA

Całościowe wspieranie rozwoju funkcji intelektualnych dziecka, terapia wszystkich funkcji poznawczych, w tym komunikacji oraz budowanie systemu językowego.

Neuroplastyczność mózgu, czyli zdolność do trwałej zmiany odpowiedzi neuronalnej pod wpływem uczenia się zachodzi w przebiegu dostosowywania się ośrodkowego układu nerwowego do nowych doświadczeń. Konieczne jest zatem uczenie się przez naśladownictwo - POWTARZANIE, uczenie się przez współdziałanie - ROZUMIENIE zasad i reguł, uczenie się przez instrukcję - ROZUMIENIE INSTRUKCJI, NAZYWANIE - samodzielne formułowanie instrukcji.

Podstawowe elementy METODY KRAKOWSKIEJ:

  • Stymulacja słuchowa
  • Komunikacja ułatwiona
  • Techniki komunikacyjne
  • Programowanie języka
  • Dziennik wydarzeń
  • Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania
    Czytanie symultaniczne (prawopółkulowe):
    - czytanie samogłosek, wyrażeń dźwiękonaśladowczych, czytanie globalne wyrazów.
    Czytanie sekwencyjne (lewopółkulowe):
    - czytanie sylab otwartych, czytanie dwóch sylab, czytanie sylab zamkniętych, czytanie nowych wyrazów i zdań.
  • Terapia funkcji wzrokowych
  • Stymulacja funkcji motorycznych
  • Wybór dominującej ręki
  • Kształtowanie zabawy tematycznej
  • Stymulacja lewej półkuli mózgu
  • Kształtowanie zachowań społecznych
  • Stymulacja poznania wielozmysłowego
  • Stymulacja pamięci
  • Ćwiczenia kategoryzacji i myślenia przez analogię
  • Kształtowanie myślenia przyczynowo-skutkowego
  • Logoterapia

Ta strona używa ciasteczek (cookies), w celach statystycznych oraz dostosowania zawartości serwisu do preferencji użytkownika. Polityka prywatności